הקדמה לספר אורות המורחב התש”י
שפע קדֶשׁ הַקְדָשִׁים שֶׁל סֶפֶר הָאוֹרוֹת הַזֶּה , ( ” אורות מאפל ” – אֶרֶץ־ יִשְׂרָאֵל , הַמִּלְחָמָה , יִשְׂרָאֵל וּתְחִיתוֹ – ” אוֹרוֹת הַתְּחִיָה ” ) , שֶׁהוֹפִיעַ מִתּוֹךְ פַּכִּי־טָהֲרוֹ שֶׁל הַכֹּהֵן הַגָּדוֹל אֲדוֹנִי אֲבִי מוֹרִי וְרַבִּי הָרַב זָצָ”ל בִּשְׁנַת תרפ”א רָאשִׁית בּוֹאוֹ בִּדְבַר ד ‘ לַחֲזָרַת שְׁכִינָתוֹ וְכוֹנְנוּת מַלְכוּתוֹ יְרוּשָׁלַיְמָה הנֵּהוּ חוֹזַר וּמוֹפִיעַ עַתָּה בִּשְׁנַת הַקְטרֶת , עִם רֵאשִׁית גְלוּיָה שֶׁל רוֹמְמוּת ימין עלְיוֹן לִגְאלַּת עַמּוֹ וְנַחֲלָתוֹ וִישׁוּעַת מְשִׁיחוֹ לעמת הצרֶך הַמַּמָּשִׁי , בְּהִתְחַדְּשׁוּת הוֹצָאָתוֹ שֶׁל הַסֵּפֶר , אַחֲרֵי אֲשֶׁר זֶה כַּמָּה אָזַל וְרָבְתָה הַדְּרִישָׁה לְהֵשִׂיגוֹ , – מַקְבִּיל וּמְכוּן הוּא הַחִיוּב הַמִּיחָד בְּהַזְרָחָה נָאדָרָה זוֹ עַתָּה עַל פְּנֵי מַעֲרֶכֶת הָאֵיתָנִים שֶׁל קוֹמְמוּת יְרוּשָׁלַיִם לְמֶמְשֶׁלֶת ישְׂרָאֵל , הַמִּשְׂתַּכֶּבֶת וְעוֹלָה לִגְאלָּתֵנוּ וּפְדוּת נַפְשֵׁנוּ כפְקְדֶת בַּעַל־הָאוֹרוֹת זָצָ”ל , בְּאַחֲרִית שְׁנוֹתָיו , בְּדַקְתִּי וְהֶעָמַדְתִּי עַל מתכנתם אֶת פְּסוּקי המקראוֹת וּמַאֲמָרוֹת רַזָ”ל , אֲשֶׁר מִקדם בְּהוֹצָאָה הָרִאשׁוֹנָה כְּפִי שֶׁטֶף היצירה המקורי ישׁ שֶׁלֹא הָיוּ מְדִיקִים כַּהְיָתָם בִּמְקוֹמָם . גם צרפתי , בסוף הספר , רְשִׁימת מראי מקומות הפְּסוּקִים וְהַמַּאֲמָרִים , רְבָּם לִלְשׁוֹנוֹתֵיהֶם כְּמוֹ שֶׁהַם וְחֵלֶק מֵהֶם לְכֵוון עִנְיְנֵיהֶם וְהֶמְשְׁכֵיהֶם לְפִי הֶעָרָתוֹ הַנְכוֹנָה שֶׁל גִיסִי יִקִירִי הָרב ר ‘ אַבְרָהָם יְהוֹשֻׁעַ הוּטְגָר שְׁלִיטָ”א , אֲשֶׁר יָדָיו רב לו וּזְכוּתוֹ גְדוֹלָה בְּכָל מִפְעַל הוֹצָאֵת כָּתְבֵי קָדְשׁוֹ שֶׁל אֲדוֹנִי אֲבִי מוֹרִי וְרַבִּי הָרַב וְצָ”ל , הוֹסִפְתִי בָּזֶה אֶת ” לְמַהְלָךְ הָאִידְאוֹתבְּיִשְׂרָאֵל ” , ( שֶׁאַחֲרֵי פַּרְסוּמוֹ הָרִאשׁוֹן בַּשְׂבוּעוֹן ” הָעִבְרִי ” , עַל־יְדֵי הָרַב מֵאִיר בר־אִילָן זָ”ל , בִּשְׁנַת תרע”ב , נִדְפַּס בְּאִגְרוֹת רְאִיָּ”ה ” הוֹצָאָה רִאשׁוֹנָה וּמְצִיאוּתוֹ יְקָרָה ) , וְגַם אֶת ” אוֹרוֹת יִשְׂרָאֵל ” , ( שֶׁיָּצָא לְבַדּוֹ בִּשְׁנַת תש”ג וְעוֹד הוֹסַפְתִּי בֵּינְתַיִם אֶת פִּרְקֵי הַ”זֵרְעוֹנִים ” , ( שֶׁנִּדְפְּסוּ בִּשְׁעָתָם בְּקֹבֶץ ” הַתַּרְבּוּת הַיִּשְׂרְאֵלִית ” , שֶׁהָיָה לָבַז בְּפִרְצַת הַמִּלְחָמָה שֶׁל שְׁנַת תרע”ד ) . לְכָל אֵלֶּה גַּם כֵּן שְׁנֵי הַתְּקוּנִים הֲנָ”ל לַפְּסוּקִים וּלְמַאַמְרֵי רַזָ”ל שֶׁבָּהֶם . כָּל אֵלֶּה יַחַד מַשְׁלִימִים וּמְתַמְמִים אֶת הוֹפָעַת הָאוֹרוֹת הָאֵלֶּה בְּכָל שֶׁגֶב קָדְשָׁם וּמְלֹא שִׁכְלוּלָם , מִמְּקוֹר מִזְרַע הָאוֹר הַגָּדוֹל , לְעָמַת הִתְחַדְּשׁוֹ בִּדְבַר צוּר יִשְׂרָאֵל וְגוֹאֲלוֹ , מֶלֶךְ־עוֹלָמִים הַצַּדִּיק בְּכָל־הַדּוֹרוֹת , עַל צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם וּמִקְרָאֵיהֶן , בְּמִצְוַת תּוֹרָתוֹ , יִנָּשֵׂא וְיֵרָאֶה בְּכָל תֹּקֶף־נִצְחוֹ וְעז־תִּפְאַרְתּוֹ לְעֵינֵי כָּל אַפְסֵי אָרֶץ תֵּבֵל וְיוֹשְׁבֵי בָהּ .
צְבִי יְהוּדָה הַכֹּהֵן קוּק